Przeczytaj do końca (naprawdę warto)

(Tak to wygląda na dzień 22/09/2024)

Obiecują złote góry, a rzeczywistość jest szara i bardzo ponura.

Praca w każdych warunkach pogodowych (leje się z ciebie woda), ale robotę trzeba zrobić

Firma zatrudnia na najniższej krajowej na umowie

Szacunek do pracownika,  coś takiego nie występuje w tej firmie. 

Nadgodziny to standard, niby 8 godzin, a rzeczywiście nawet i 10h (firma nie zna przepisu podanego niżej).

Kiedy godziny nadliczbowe są dopuszczalne?
Art. 151 § 1 Kodeksu pracy zezwala na pracę w godzinach nadliczbowych wyłącznie w celu:
-prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, ochrony mienia, ochrony środowiska bądź usunięcia awarii,
– spełnienia szczególnych potrzeb pracodawcy.

O ile pierwsza kategoria okoliczności usprawiedliwiających nadgodziny jest zrozumiała, o tyle szczególne potrzeby pracodawcy wzbudzają wątpliwości.

Na magazynie chłopaki pracują (oczywiście na przemian)

  • Poniedziałek 8h

  • Wtorek 10h

  • Środa 8h

  • Czwartek 10h

  • Piątek 8h

    Sobotami muszą się dzielić (sobota to również dzień pracujący)

Chłopaki z magazynu i inni kierowcy (poza Wojtkiem) są w porządku

Praca wygląda tak że zaczynasz najpóźniej o 7:00, a kończysz, tego to nikt nie wie. Tyle że magazyn pracuje do 17:00 więc później cię już nie załadują

Płaca kierowców wygląda w taki sposób że kierowca otrzymuje 13% brutto od kosztów kursu (na podstawę również trzeba sobie wyrobić z %). Chociaż jest to zabronione przez Polskie i unijne przepisy.

Poniżej są podane stawki kursów z towarem. Tylko to jest stawka firmy. Kierowca otrzymuje z tego 13% BRUTTO

Jadąc na fabrykę kostki brukowej, odcinek drogi do pokonania 6 km z firmy do fabryki. Przyjeżdżasz i jest kolejka, która może trwać kilka godzin (za stanie w kolejce nikt nie płaci, stoisz gratis dla firmy).

Można by pojechać 2x SOLO (Solo do 8 palet nie stoi w kolejce, zestaw stoi i czeka). Ale dla firmy jest lepsze abyś stał za darmo w kolejce do południa niż 2x pojechał solo (firma twierdzi że 6 km to straszne koszty dla firmy). Dla tego ty stoisz za darmo, a klient również stoi i czeka na towar który masz przywieść.

Przykładowo wygląda to tak:

Jedziesz do fabryki przed 7:00 (kolejka + załadunek), wyjeżdżasz 11:00. Do klienta masz do 20 km. Trzeba policzyć jeszcze czas dojazdu i czas rozładunku u klienta (załóżmy 1 godzina). Finalnie to wygląda tak

240 zł (zysk dla firmy) 13% Brutto (Twój zarobek) 31,20 zł (Twój zarobek brutto) 24,50 (Twój zysk netto) 5 godzin (czas trwania tego kursu od rozpoczęcia)

4,90 zł (wychodzi za godzinę pracy na tym kursie). Można to łatwo policzyć na kalkulatorze.

Należy wziąć pod uwagę koszty jakie trzeba ponieść aby uzyskać prawo jazdy kategorii C+E (o uprawnieniach HDS nie zapomnijmy, to też jest koszt). Jak to za kierownicą, trzeba zwrócić uwagę że to duża odpowiedzialność, jak i również praca dźwigiem HDS

Samo przeładunki to nie rzadkość w tej firmie. Często trzeba przeładować towar z przyczepy na auto. Wysyłają cały skład gdzieś do klienta (tam nie ma wjazdu dla takiego zestawu) i musisz szukać jakiejś dziury (miejsca) aby się przeładować. Tracisz czas za który nikt nie zapłaci.

Dojazd jak to na budowy różnie wygląda (czasem i polami trzeba dojechać)

Jazda po tonażach

Nawet na 3,5T trzeba jechać składem którego DMC jest na 40T, gdy zaczynasz mówić o zezwoleniu na wjazd. To się w logistyce krzywo patrzą “bo Wojtek jedzie i nie pyta o zezwolenie”, a ty im na to “Ja to nie Wojtek” i jest wielkie oburzenie

Uszkodzona szyba w samochodzie

W firmie to nie jedyne auto z uszkodzoną szybą. Na samym starcie dali takie auto i cały czas mówią

“W tym momencie nie ma czasu na wymianę, dużo wyjazdów. Może w przyszłym tygodniu”

Tak to wygląda z tygodnia na tydzień.

Zignorowanie tego może nie tylko doprowadzić do niebezpiecznego zdarzenia, ale też skutkować mandatem do 500 zł NA KIEROWCĘ lub nawet zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Ubrania robocze

Z ubrań roboczych dali tylko koszulkę letnią, przeciw deszczowiec i buty.

Pracodawca jest obowiązany dostarczyć pracownikowi nieodpłatnie odzież i obuwie robocze, spełniające wymogi określone w polskich normach:

  • jeżeli odzież własna pracownika może ulec zniszczeniu lub znacznemu zabrudzeniu
  • ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bezpieczeństwa i higieny pracy.

Możliwe jest używanie przez pracowników własnej odzieży lub obuwia roboczego, jednak tylko po spełnieniu określonych warunków: pracodawca musi ustalić wykaz stanowisk, gdzie jest to dopuszczalne, uzyskać na takie rozwiązanie zgodę pracownika, a odzież i obuwie pracowników będą spełniały wymagania bhp. Pracownikowi używającemu własnej odzieży i obuwia roboczego pracodawca wypłaca ekwiwalent pieniężny w wysokości uwzględniającej ich aktua

Ci niby sprzedawcy z biura.

Towar sprzedawany jest na paletach (to oczywiste), ale nie dla tych wykształconych sprzedawców z biura, którzy po kilku latach pracy nie pamiętają że towar sprzedają luzem, czy na palecie. Ty jako kierowca, tracisz czas na chodzenie do biura, aby ten wykształcony człowiek wypisał 7 palet pustaka. Poprostu zapominają wypisać palet (to norma)

Adam (sprzedawca) ciekawy człowiek. Sprzedaje towar firmom, można by powiedzieć że nic w tym dziwnego. Poza tym że ustalając wysyłkę i to co klient potrzebuje, to tu jest problem.

Klient zamówił 5 palet pustaka fundamentowego i można by było to zawieść samą solówką. Ale Adam wysyła klientowi jeszcze 7 palet pustaka ceramicznego. Dla tego trzeba było jechać z przyczepą. Na miejscu klient pyta “Poco ten pustak, skoro jeszcze nie wymurowane pod płytę”, po czym dodaje “Tego ceramicznego to trzeba mi będzie później i złożyć go na płycie (której jeszcze nie ma)”. Klient bardzo nie zadowolony dodaje “Wysłał mi pustaka ceramicznego, który mi teraz niepotrzebny, a za 7 dni będzie faktura z ponagleniem do zapłacenia, za pustaka którego teraz nie potrzeba”. To nie jest jedyna sytuacja, gdy woziłem klientowi towar którego nie potrzebuje w danym momencie budowy. Na budowie różnie z miejscem, na niektórych brak miejsca, ale trzeba rozładować towar, którego nie potrzebuje. Adam wysłał towar. Adam wie lepiej. Na tyle lat pracy w tej firmie, ten sprzedawca nie pamięta, że ten towar który sprzedaje, to towar paletowy i za każdym razem trzeba iść do biura i wypisać palety

Logistyka

Najsłabsze ogniowo w firmie to logistyka, ogólne 0.

  • 0 pojęcia o robocie,
  • 0 myślenia.

Ogólna klapa.

Potrafią wysłać duże auto tam gdzie może wjechać tylko małe. Zamiast 2 kursy małym autem, to wyślą raz duże, mówią że “koszty”.

Urlop

Urlopu nie możesz wziąć jednym ciągiem, tylko ci dzielą go. Jeśli nie wykorzystasz urlopu, to wypłacą, ale jest to jakoś dziwnie liczone

Wojtek to taki kierowca, który pracuje bardzo dużo godzin, a zarabia nie całe 2 najniższe krajowe. Zamiast spędzać czas z rodziną, to spędza każdą chwilę w robocie. Gdyby miał auto z sypialką to pewnie spałby w nim. Nosi się po firmie tak jakby to jego firma była patrząc i traktując innych z pogardą (chce pokazać swoją wyższość). Gdy ktoś mu coś powie, obraża się i leci na skargę do biura (podobnie jak dziecko w przedszkolu). Sam siebie nazwał “najlepszym kierowcą“.

Czasem stołuje się w barze mlecznym (lubi pierogi). Pewnego razu zamówił pierogi (porcja) 6 sztuk. Lecz kolejny klient otrzymał 7 sztuk, wstał od stolika, podszedł do gościa i zrobił zdjęcie jego tależa. Po czym poszedł się awanturować z kobietą z kuchni o 1 sztukę pieroga. Ale to nie wszystko, podobnie było innym razem z skwarkami. Najdziwniejsze w tym to że tą wiedzę przekazał mi jego kolega, któremu chwalił się tą akcją

Na warsztacie mechanicy to fachowcy, znają się na swojej robocie i naprawiają usterki.

Opinie o firmie z google

Firma szuka pracownika (JELENIA).

Ogłoszenie o pracę na OLX