Kod: – A | 02, 03 | 40000001
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w urządzeniu rejestrującym lub błąd komunikacji z podłączonym urządzeniem kontrolnym podczas kalibracji.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.
Kod: – A | 04 | 4000000C31
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w urządzeniu rejestrujacym
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.
Kod: – A | 05 | 4000000139
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w komunikacji z podłączonym urządzeniem kontrolnym podczas kalibracji.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę przewodu progranatora oraz gniazda diagnostycznego DTCO 1381.
4 – Należy wymienić każdy wadliwy komponent.
Kod: – | 06 | 800000800
Błąd czasu; – Czas w DTCO 1381, nie jest poprawny;
Przyczyna:
1 – Zęgar został zatrzymany, bądź jest tymczasowo niepoprawny.
2 – Wewnętrzany test cykliczny wykazał, że czas nie jest wiarygodny.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić ustawienia czasu UTC w DTCO 1381.
3 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki funkcji czasu w DTCO 1381.
Uwaga: – W celu uniknięłia niespójności danych, karta kierowcy i/lub karta firmowa nie będzie akceptowana przez urządzenie rejestrujące.
Kod: – | 07 | 400001030
Błąd wyświetlacza;
Przyczyna:
1 – Błąd transferu danych do konrolera wyświetlacza.
2 – WyŚwietlacz jest uszkodzony.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.
Kod: – B | 08 | 4000000F00
Błąd wewnętrzny; – Błąd klawiatury
Przyczyna: Jeden lub kilka klawiszy, były naciskane przez czas dłuższy niż 3 minuty.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić klawiaturę i zwolnić te klawisze, które są lub mogą być zablokowane.
3 – Należy też udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki urządzenia rejestrujacego w zakresie sprawności działania klawiatury.
4 – Jeżeli w wyniku przeprowadzonej diagnostyki urządzenia rejestrujacego, okaże się że klawiatura DTCO jest niesprawna, należy wymienić DTCO.
Kod: – | 09 | 800000D33
Błąd kalibracji; – Błąd w pamięci kalibracji,
Przyczyna:
Wewnętrzny test cykliczny, podpisanych cyfrowo parametrów kalibracyjnych, wykrył błąd sumy kontrolnej.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.
Kod: – A | 10 | 4000003000
Błąd wewnętrzny; – Błąd na wyjściu v-impuls (B7).
Przyczyna:
1 – Kabel połączeniowy pomiędzy DTCO 1381 a urządzeniem kontrolnym jest uszkodzony.
2 – Podłączone urządzenie kontrolne do wyjścia (B7) jest uszkodzone.
3 – Wyjście (B7) w DTCO l38l jest uszkodzonę.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy załącznne urządzenie kontrolnę aktywnie monitoruje linie oraz czy ją dezakrywuje jeśli jest to konieczne.
3 – Należy sprawdzić kable instalacji połączenia pomiędzy DTCO 138l a urządzeniem kontrolnym:
A) zwarcie do masy
B) zwarcie do napięcia +Ub
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę wyjścia (B7) w DTCO 138l.
5 – Należy sprawdzić podłączone urządzenie kontrolne (wejście).
– W celu wykonania powyższych czynności diagnostycznych, należy niezwłocznie udać się do serwisu.
Uwaga: – Należy wymienić każdy uszkodzony element.
Kod: – | 11 | 4000000700
Błąd wewnętrzny; – Błąd drukarki.
Przyczyna:
1 – Napięcie zasilania drukarki jest nieprawidłowe.
2 – Temperatura głowicy termicznej drukarki przskoczyła dopuszczalny zakręs.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy poczekać aż wystudzi się głowica termiczna drukarki.
3 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki sprawności drukarki w DTCO.
Kod: – | 12 | —
Błąd kopiowania danych; – Błąd komunikacji, pojawia się podczas sczytywania danych zkarty lub pamięci DTCO.
Przyczyna:
1 – Zatłuszczenie, zanieczyszczenie lub uszkodzenie głowicy czytnika danych w DTCO.
2 – Zatłuszczenie, zanieczyszczenie lub uszkodzenie slotu procesora karty.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy powtórzyć proces sczytywania danych z karty lub DTCO.
3 – Należy sprawdzić kabel połączeniowy, konektory, wtyczki.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę interfejsu serwisowego w DTCO.
5 – Należy sprawdzić sprawność podłączonego urządzenia zewnętrznego (czytnika danych).
Uwaga: – Należy wymienić każdy wadliwy element.
Kod: – E | 13 | 400000A70
Błąd wewnętrzny; – Inny błąd szyny CAN.
Przyczyna:wiadomość kntrolna CAN, brak potwierdzenia odbioru.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia pełnej diagnostyki szyny CAN w tym też instalacji jej zasilania.
3 – DTCO 1381 może nie być przyczyną wystąpienia błędu.
Kod: – E | 14 | 400000B78
Błąd wewnętrzny; – Błąd CAN, komunikat kontrolera CAN – status “Bus Off”.
Przyczyna:
1 – Błęd w środowisku CAN.
2 – Błąd na płaszsryźnie fizycznej.
3 – Błąd protokołu.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy zdiagnozować środowisko CAN.
3 – Należy zdiagnozować zasilanie stacji CAN (pin 30, l5 i 3l).
4 – Należy zdiagnozować okablowanie instalacji oraz stan konektorów.
5 – Należy sprawdźić czy jest terminator.
6 – Należy zdiagnozować strukturę bitów.
7 – Należy zdiagnozować czy każda stacja CAN posiada taką samą szybkośćn transmisij danych.
Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia powyżej wymienionych czynności.
8 – DTCO 1381 może nie być przyczyną wystąpienia błędu.
Kod: – D | 15 | 800001177
Błąd wewnętrzny; – Błąd lub przerwa w komunikacji z zewnętrmym urządzeniem wskazującym (np. E-tacho).
Przyczyna:
1 – Błędy w środowisku CAN.
2 – Błąd na płaszsryźnie fizycznej.
3 – Błąd protokołu.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę połączenina pomiędzy DTCO l381 a urządzeniem wskazującym.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę funkcjonalności urządzenia wskazującego.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę funkcjonalności DTCO 138l.
5 – Należy sprawdzić danek kaibraryjne DTCO l38l (wariant/konfiguracja).
Uwaga: – Należy wynienić każdy uszkodzony element.
Kod: – | 16 | 800002508
Błąd czujnika; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
Przetwornik KITAS 2-l informuje o wewnętrznym błędzie po przeprowadzeniu autotestu.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: A – | 17 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Błąd ochrony danych.
Przyczyna:
1 – Wewnętrzry błąd przetwornika.
2 – Przetwornik zgłasza błąd integralności danych.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: B – | 18 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
1 – Błąd autoryzacji przetwornika.
2 – Przetwornik zgłasza błąd przy autoryzacji.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: B – | 19 | 800002004
Przerwa w zasilaniu;
Przyczyna:
Wystąpiła lub nadal występuje przarwa w zasilaniu przetwornika.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: C – | 20 | 800002380
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z przetwornikiem.
Przyczyna:
Brak sygnału danych na lini (B4).
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B4) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
Kod: A – | 21 | 800002180
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z nadajnikiem.
Przyczyna:
Brak syglału czasu rzeczywistego
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B3) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: B – | 22 | 800002280
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z nadajnikiem.
Przyczyna:
1 – Różnica impulsów nadajnika.
2 – Błąd transmisji danych.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B3) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: C – | 23 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
1 – Błąd autoryzacji przetwornika.
2 – DTCO zgłasza błąd przy autoryzacji przetwornika.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B4) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika, jeżeli przetwornik okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: D – | 24 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – błąd przy porównaniu numery seryjnego przerwornika.
Przyczyna:
1 – Należy sprawdzić zabezpieczenie (stan plomby) na połączeniu przewodu pretwornika i przetwornika ze skrzynia biegów.
2 – DTCO zgłasza błąd przy autoryzacji przetwornika.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika, jeżeli przetwornik okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.
Kod: E – | 25 | —
Naruszenie zabezpieczeń; – błąd w pamięci danych DTCO 1381.
Przyczyna:
Bezpieczeństwo danych nie jest zagwarantowane.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
Kod: F – | 26 | —
Naruszenie zabezpieczeń; – Obudowa DTCO została otwarta.
Przyczyna:
Bezpieczeństwo danych nie jest zagwarantowane.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić stan zabezpieczeń (plomb) nałozonych na obudowę DTCO.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
Kod: F – | 28 | —
Jazda bez karty;
Przyczyna:
Jazda bez karty kierowcy, karty warsztatowej, bądź karta jest nieważna.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy w czytniku karty nr 1, znajduje się aktualne ważna karta.
3 – Należy do czytnika karty nr 1 w DTCO, włożyć ważna karta i zaczekać aż karta poprawnie się zaloguje w DTCO.
Kod: – | 29 | —
Konflikt kart;
Przyczyna:
Niewłaściwa kombunacja kart w czytniku karty nr 1 i 2, nie mogą być jednocześnie, włożone obie karty do czytników kart w DTCO.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić kombinację kart włożonych do czytników w DTCO.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności czytników kart, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
Kod: – | 30 | —
Przerwa w zasilaniu; – Napięciez zasilania DTCO 1381 jest niezgodne ze specyfikacją.
Przyczyna:
Zaprogramowana w urządzeniu rejestrujacym DTCO prędkość maksymalna (V=) została przekroczona przez okres czasu dłózszy niż 60 sekund.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy zredukować aktualną prętkość pojazdu.
Kod: A – | 31 | 800000004
Przekroczenie prędkości;
Przyczyna:
1 – Napięcie za wysokie.
2 – Napięcie za niskie.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę wiazki instalacji zasilania DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności źródła zasilania.
Kod: – | 32 | 800000D40
Błąd kalibracji;
po zakończeniu kalibracji znaczace jej parametry nie wskazują zadnych wartości. Przebieg kalibracji zostaje przerwany. dane kalibracji nie zostaną zachowane w pamięci DTCO.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić przewód do wykonywania kontroli i kalibracji.
3 – Należy sprawdzić urządzenie serwisowe.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności interfejsu serwisowego.
5 – Należy wymienić każdy uszkodzony element i powtórzyć kalibrację.
Kod: – | 33 | 400000900
Przyczyna:
Wystąpił impuls czujunika ruchu w czasie gdy zapłan jest wyłącony.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy DTCO 1381 wykrywa prowadzenie pojazdu, jeśli tak to należy zatrzymać pojazd.
3 – Należy przeprowadzić pełną diagnostykę połaczenia zespołu DTCO – pojazd.
Kod: – | 34 | —
Przyczyna:
Wyjęcie karty z tachografu jest niemożliwe; Żądanie wyjęcia karty jest odrzucane.
1 – Pojazd jest w ruchu.
2 – Trwa zapisywanie lub kopiowanie danych.
3 – Zapłon jest wyłączony.
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy zapłon jest włączony, jeśli nie należy go włączyć.
3 – Należy sprawdzić czy DTCO wskazuje prowadzenie pojazdu, jeśli tak to należy zatrzymać pojazd i powtórzyć proces wyjmowania karty.
4 – Należy sprawdzić czy aktualnie odbywa się proces zapisywania lub kopiowania danych, jeśli tak należy poczekać aż proces zapisywania lub kopiowania danych zostanie zakończony.
Kod: – | 35 | —
Proces opuźniony
Komunikat związany z czytaniem karty do tachografu, pojawia się tylko jeżeli w trakcie czytania karty, nastąpi żądanie wykonania innej czynności (np. wywołanie menu).
Zalecenie:
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy poczekać aż karta zostanie w całości przeczytana.
Kod: – | 36 | —
Wydruk niemożliwy.
Przyczyna:
1 – Pojazd jest w ruchu.
2 – Zapłon jest wyłączony.
3 – Głowica drukarki została przegrzana.
3 – Zbyt niskie napięcie zasilania DTCO.
Zalecenie:
1 – Drukowanie jest możliwe tylko wówczas gdy pojazd stoi nieruchomo, pod warunkiem że zapłon jest włączony.
2 – Po wykonaniu długiego wydruku, temperatura głowicy drukarki jest zbyt wysoka; należy poczekać na ostudzenie się głowicy drukarki.
3 – Należy sprawdzić napięcie zasilania DTCO.
A) na pinach 30 i 15.
B) na pinach 30 i 15 podczas włączania zapłonu.
Jeżeli komunikat będzie się pojawiał nadal, należy wymienić DTCO na nowy.
Żródło https://www.tacho-walbrzych.net/bad_code.html
- 2,03 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 04 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 05 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
- 06 Awaria czasu (sprawdź czas UTC)
- 07 Awaria wyświetlacza (sprawdź działanie przycisków-zakleszczenie)
- 08 Awaria wewnętrzna (usterka tachografu, błąd sumy kontrolnej, tylko serwis)
- 09 Awaria kalibracji (tylko serwis)
- 10 Awaria wewnętrzna (brak sygnału na b7 z pb6)
- 11 Awaria wewnętrzna (problem drukarki, głowicy)
- 12 Awaria transmisji (problem pobierania danych z karty lub usterka pamięci tachografu)
- 13 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
- 14 Awaria wewnętrzna (usterka szyny danych j1932)
- 15 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
- 16 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 17 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 18 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 19 Brak zasilania (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 20 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 21 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 22 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 23 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
- 24 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
- 25 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
- 26 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, był otwierany tachograf, tylko serwis)
- 27 Przerwanie zabezpieczenia (problem z oprogramowaniem tachografu)
- 28 Jazda bez karty
- 29 Konflikt kart
- 30 Przekroczenie prędkości ponad 60 sekund
- 31 Brak zasilania.
- 32 33 34 Wyjęcie niemożliwe (czekać)
- 35 Proces opóźniony (zmiana dnia)
- 36 Wydruk niemożliwy
- 37 Wydruk opóźniony.
- 38 Szuflada otwarta.
- 39 Brak papieru.
- 40 Awaria wewnętrzna (usterka czytnika tachografu)
- 41 Awaria karty.
- 42 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
- 43 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
- 44 Karta nie zamknięta (problem z kartą)
- 45 Przekroczenie czasu w porównaniu z poprzednim pojazdem.
- 46 Wprowadź. podczas jazdy (wprowadź kartę tylko na postoju)
- 47 Przerwanie zabezpieczenia.(problem z kartą)
- 48 Karta nieważna.
- 49 Zapis niezgodny.
- 50 Karta uszkodzona.
- 51 Karta nieodpowiednia.
- 52 Karta zablokowana.
- 53 Awaria wewnętrzna.
- 56 Przerwa! 1.04h15 ||00h15 (konieczna jest przerwa)
- 57 Przerwa! 1.04h30 ||00h30 (konieczna jest przerwa)
Lista wszystkich kodów DTC przechowywanych w tachografie cyfrowym Stoneridge jest przedstawiona poniżej. Należy sprawdzić, czy kod DTC jest nadal aktywny, czy nie. Należy ustalić przyczynę kodu DTC i podjąć odpowiednie działania, jak opisano w poniższej tabeli. Kod będzie widoczny na wydruku Event & Fault oraz na wydruku Daily. Kod DTC będzie widoczny na przyrządzie testowym
Kod | DTC | Typ zdarzenia lub usterki | Opis | Sugerowane działanie, które należy podjąć |
Wydarzenia ogólne | ||||
0x02 | Konflikt Kart | Wykryto nieprawidłową kombinację kart. Na przykład firma i karta warsztatowa. | Wycofaj kolizyjną kartę. | |
0x03 | Nakładanie czasu. | Ostatni czas wycofania włożonej karty kierowcy, odczytany z włożonej karty, jest późniejszy niż czas UTC tachografu. | Sprawdź czas UTC tachografu. Poczekaj, aż upłynie okres nakładania się. Jeśli czas UTC różni się o więcej niż 20 minut, należy przeprowadzić kalibrację. | |
0x04 | 0x1260 | Jazda bez odpowiedniej karty | Jazda bez ważnej karty lub z nieprawidłową kombinacją kart. | Zatrzymaj i włóż ważną kartę i / lub usuń nieodpowiednią kartę. |
0x05 | Karta włożona podczas jazdy | W czasie jazdy włożona jest karta do tachografu. | Nie są wymagane dalsze działania. | |
0x06 | Ostatnia sesja karty nie została poprawnie zamknięta | Karta (włożona do gniazda 1 lub 2) została wycofana, zanim wszystkie istotne dane zostały zapisane na karcie. Jest to spowodowane wycofaniem, ale wykryte przy następnym włożeniu. | Nie są wymagane dalsze działania. | |
0x07 | Przekroczenie prędkości | Prędkość pojazdu przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość pojazdu. Było to aktywne przez co najmniej 60 sekund. | Uzyskaj informacje na temat maksymalnej dozwolonej prędkości dla pojazdu. | |
0x08 | 0x0004 | Przerwa w zasilaniu (VU) | Zasilanie tachografu zostało przerwane na ponad 200 milisekund. Zdarzenie nie jest generowane w trybie kalibracji. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i tachografu. Sprawdź kable zasilające. |
0x2004 | Przerwa w zasilaniu (MS) | Zasilanie czujnika ruchu zostało przerwane na ponad 200 ms. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i czujnika ruchu. “Sprawdź działanie czujnika ruchu i całe okablowanie, wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony.” | |
0x09 | 0x2180 | Błąd danych ruchu (brak CNTR) | Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf otrzymuje wartość prędkości z czujnika ruchu bez odbierania żadnych impulsów. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Połącz ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x2280 | Błąd danych ruchu (CNTR) | Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf odbiera wartość licznika prędkości z czujnika ruchu, który różni się od wartości obliczonej przez tachograf. | ||
0x2452 | Błąd danych ruchu (zdarzenie) | Niepoprawne dane ruchu. Niedopasowanie sygnatury tachografu. | ||
Próba naruszenia bezpieczeństwa VU | ||||
0x11 | 0x2452 | Błąd uwierzytelniania czujnika ruchu | Nieudane uwierzytelnienie wykryto próbę czujnika ruchu. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x12 | Błąd uwierzytelnienia karty do tachografu: | Włożona karta nie może zostać uwierzytelniona przez tachograf. | Sprawdź, czy włożona karta jest prawidłowa i poprawnie włożona. Sprawdź, czy karta działa w innym tachografie. Spróbuj włożyć inną kartę. | |
0x13 | 0x2452 | Nieautoryzowana zmiana czujnika ruchu | Czujnik został zmieniony od ostatniego parowania. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x14 | Integralność wprowadzania danych karty | Komunikacja kryptograficzna z włożoną kartą (w gnieździe 1 lub 2) nie powiodła się. | Aby sprawdzić kartę, włóż ją do innego tachografu. Spróbuj włożyć inną kartę. | |
0x15 | Błąd integralności przechowywanych danych | Zapisane dane są błędne. Najprawdopodobniej tachograf jest zablokowany. | Sprawdź dowody ingerencji w tachograf. | |
0x18 | Sabotaż sprzętu (naruszenie bezpieczeństwa) | Karta została usunięta na siłę lub wykryto ingerencję w sprzęt. | Sprawdź dowody ingerencji w tachograf Likwidacja i wymiana tachografu. | |
Zdarzenia związane z czujnikami ruchu | ||||
0x0A | 0x2680 | Konflikt czujnika ruchu | Zaprzeczenie czujnika ruchu i drugie źródło ruchu | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
0x0A | 0x2780 | Konflikt czujnika ruchu (sprzeczność prędkości) | Zaprzeczenie czujnika ruchu i drugiego źródło prędkości ruchu | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Sprawdź kod DTC związany z drugim źródłem w pojeździe, na przykład ABS. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Wykonaj nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. |
– | 0x2880 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany brakiem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
– | 0x2980 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany niepoprawnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
– | 0x2A80 | Konflikt czujnika ruchu spowodowany błędnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource) | Utrata wartości prędkości drugiego źródła. | Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN. |
0x20 | 0x2508 | Brak dalszych szczegółów | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu | Wymień czujnik ruchu. |
0x21 | 0x2508 | Błąd autoryzacji | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd uwierzytelniania. | Wymień czujnik ruchu. |
0x22 | 0x2508 | Błąd integralności przechowywanych danych | Błąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd integralności przechowywanych danych | Wymień czujnik ruchu. |
Rejestrowanie błędów urządzeń | ||||
0x31 | 0x0139 0x0800 0x2007 | Błąd wewnętrzny VU | Błąd wewnętrzny w tachografie | Jeśli kod DTC pozostaje aktywny bez wyraźnego powodu, wycofać i zastąpić tachograf. |
0x35 | 0x2280 | Błąd czujnika Odpowiedź na błąd lub ACK | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Treść ACK lub odpowiedzi jest nieprawidłowa. | Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. |
0x2003 (4sec) | Błąd czujnika (MS Power to Low) | Za niskie zasilanie czujnika ruchu. | Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony. | |
0x2380 | Błąd czujnika (brak ACK) | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak potwierdzenia ACK po oczekiwaniu. | ||
0x2380 | Błąd czujnika (brak odpowiedzi) | Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak odpowiedzi, gdy jest spodziewany | ||
Błędy karty | ||||
0x40 | 0x0200 0x0300 | Błąd karty – Brak dalszych szczegółów Slot 1 Slot 2 | Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 1. Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 2. | Wyjmij kartę i sprawdź ją. Włóż kartę do innego tachografu i sprawdź funkcjonalność. Włóż inną kartę i sprawdź funkcjonalność. |
Specyficzne zdarzenia i usterki producenta, tj. Wyskakujące okienka | ||||
0x0660 | Drukowanie zatrzymane, brak papieru | W drukarce skończył się papier. | Włóż nową rolkę papieru. | |
0x01C0 | Przekroczenie prędkości przed ostrzeżeniem | Prędkość pojazdu ma przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość dla pojazdu. To było aktywne przez mniej niż 60 sekund i Wydarzenie przekroczenia prędkości nie zostało jeszcze aktywowane. | Komunikat związany ze sterownikiem. | |
0x0D40 | Błąd kalibracji | Błąd kalibracji, czas na kontrolę okresową. Minęły dwa lata od ostatniej kalibracji. | Wykonaj kalibrację. | |
0x0B78 | CAN bus off | CAN bus off, A złącze, nazywane również TCO-CAN. | Sprawdź kable, zwłaszcza złącze A z tyłu tachografu. | |
0xFD0B | CAN bus off, FMS CAN | CAN bus off, złącze C, zwane także FMS-CAN. | Sprawdź kable, zwłaszcza złącze C z tyłu tachografu. | |
0x0007 | Wysokie napięcie zasilania VU | Napięcie zasilania tachografu jest wyższe niż wartość maksymalna. | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu | |
0x0003 | Niskie napięcie zasilania VU | Zasilanie tachografu było niższe niż wartość minimalna przez ponad 4 sekundy. Napięcie rozruchowe nie powinno powodować tego zdarzenia | Sprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu. | |
0x0900 | Brak zapłonu, ale wykrywa impulsy prędkości | Zapłon wyłączony, ale obecne są impulsy prędkości. | Zbadaj, czy pojazd był pod wpływem zakłóceń środowiska, takich jak wibracje itp. Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody – wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony. Sprawdzić, czy impulsy prędkości nie są przekazywane przez złącze przednie. |