Kod: – A | 02, 03 | 40000001
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w urządzeniu rejestrującym lub błąd komunikacji z podłączonym urządzeniem kontrolnym podczas kalibracji.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.

Kod: – A | 04 | 4000000C31
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w urządzeniu rejestrujacym
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.

Kod: – A | 05 | 4000000139
Błąd wewnętrzny; – Wystąpił poważly błąd w komunikacji z podłączonym urządzeniem kontrolnym podczas kalibracji.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę przewodu progranatora oraz gniazda diagnostycznego DTCO 1381.
4 – Należy wymienić każdy wadliwy komponent.

Kod:  – | 06 | 800000800
Błąd czasu; – Czas w DTCO 1381, nie jest poprawny;
Przyczyna:
1 – Zęgar został zatrzymany, bądź jest tymczasowo niepoprawny.
2 – Wewnętrzany test cykliczny wykazał, że czas nie jest wiarygodny.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić ustawienia czasu UTC w DTCO 1381.
3 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki funkcji czasu w DTCO 1381.
Uwaga: – W celu uniknięłia niespójności danych, karta kierowcy i/lub karta firmowa nie będzie akceptowana przez urządzenie rejestrujące.

Kod:  – | 07 | 400001030
Błąd wyświetlacza;
Przyczyna:
1 – Błąd transferu danych do konrolera wyświetlacza.
2 – WyŚwietlacz jest uszkodzony.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.

Kod: – B | 08 | 4000000F00
Błąd wewnętrzny; – Błąd klawiatury
Przyczyna: Jeden lub kilka klawiszy, były naciskane przez czas dłuższy niż 3 minuty.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić klawiaturę i zwolnić te klawisze, które są lub mogą być zablokowane.
3 – Należy też udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki urządzenia rejestrujacego w zakresie sprawności działania klawiatury.
4 – Jeżeli w wyniku przeprowadzonej diagnostyki urządzenia rejestrujacego, okaże się że klawiatura DTCO jest niesprawna, należy wymienić DTCO.

Kod:  – | 09 | 800000D33
Błąd kalibracji; – Błąd w pamięci kalibracji,
Przyczyna:
Wewnętrzny test cykliczny, podpisanych cyfrowo parametrów kalibracyjnych, wykrył błąd sumy kontrolnej.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Jeśli komunikat będzie pojawia się ponownie przez cały czas, należy wymienić DTCO 1381.

Kod: – A | 10 | 4000003000
Błąd wewnętrzny; – Błąd na wyjściu v-impuls (B7).
Przyczyna:
1 – Kabel połączeniowy pomiędzy DTCO 1381 a urządzeniem kontrolnym jest uszkodzony.
2 – Podłączone urządzenie kontrolne do wyjścia (B7) jest uszkodzone.
3 – Wyjście (B7) w DTCO l38l jest uszkodzonę.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy załącznne urządzenie kontrolnę aktywnie monitoruje linie oraz czy ją dezakrywuje jeśli jest to konieczne.
3 – Należy sprawdzić kable instalacji połączenia pomiędzy DTCO 138l a urządzeniem kontrolnym:
  A) zwarcie do masy
  B) zwarcie do napięcia +Ub
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę wyjścia (B7) w DTCO 138l.
5 – Należy sprawdzić podłączone urządzenie kontrolne (wejście).
  – W celu wykonania powyższych czynności diagnostycznych, należy niezwłocznie udać się do serwisu.
Uwaga: – Należy wymienić każdy uszkodzony element.

Kod:  – | 11 | 4000000700
Błąd wewnętrzny; – Błąd drukarki.
Przyczyna:
1 – Napięcie zasilania drukarki jest nieprawidłowe.
2 – Temperatura głowicy termicznej drukarki przskoczyła dopuszczalny zakręs.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy poczekać aż wystudzi się głowica termiczna drukarki.
3 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki sprawności drukarki w DTCO.

Kod:  – | 12 | —
Błąd kopiowania danych; – Błąd komunikacji, pojawia się podczas sczytywania danych zkarty lub pamięci DTCO.
Przyczyna:
1 – Zatłuszczenie, zanieczyszczenie lub uszkodzenie głowicy czytnika danych w DTCO.
2 – Zatłuszczenie, zanieczyszczenie lub uszkodzenie slotu procesora karty.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy powtórzyć proces sczytywania danych z karty lub DTCO.
3 – Należy sprawdzić kabel połączeniowy, konektory, wtyczki.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę interfejsu serwisowego w DTCO.
5 – Należy sprawdzić sprawność podłączonego urządzenia zewnętrznego (czytnika danych).
Uwaga: – Należy wymienić każdy wadliwy element.

Kod: – E | 13 | 400000A70
Błąd wewnętrzny; – Inny błąd szyny CAN.
Przyczyna:wiadomość kntrolna CAN, brak potwierdzenia odbioru.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia pełnej diagnostyki szyny CAN w tym też instalacji jej zasilania.
3 – DTCO 1381 może nie być przyczyną wystąpienia błędu.

Kod: – E | 14 | 400000B78
Błąd wewnętrzny; – Błąd CAN, komunikat kontrolera CAN – status “Bus Off”.
Przyczyna:
1 – Błęd w środowisku CAN.
2 – Błąd na płaszsryźnie fizycznej.
3 – Błąd protokołu.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy zdiagnozować środowisko CAN.
3 – Należy zdiagnozować zasilanie stacji CAN (pin 30, l5 i 3l).
4 – Należy zdiagnozować okablowanie instalacji oraz stan konektorów.
5 – Należy sprawdźić czy jest terminator.
6 – Należy zdiagnozować strukturę bitów.
7 – Należy zdiagnozować czy każda stacja CAN posiada taką samą szybkośćn transmisij danych.
Należy udać się do serwisu w celu przeprowadzenia powyżej wymienionych czynności.
8 – DTCO 1381 może nie być przyczyną wystąpienia błędu.

Kod: – D | 15 | 800001177
Błąd wewnętrzny; – Błąd lub przerwa w komunikacji z zewnętrmym urządzeniem wskazującym (np. E-tacho).
Przyczyna:
1 – Błędy w środowisku CAN.
2 – Błąd na płaszsryźnie fizycznej.
3 – Błąd protokołu.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę połączenina pomiędzy DTCO l381 a urządzeniem wskazującym.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę funkcjonalności urządzenia wskazującego.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę funkcjonalności DTCO 138l.
5 – Należy sprawdzić danek kaibraryjne DTCO l38l (wariant/konfiguracja).
Uwaga: – Należy wynienić każdy uszkodzony element.

Kod:  – | 16 | 800002508
Błąd czujnika; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
Przetwornik KITAS 2-l informuje o wewnętrznym błędzie po przeprowadzeniu autotestu.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: A – | 17 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Błąd ochrony danych.
Przyczyna:
1 – Wewnętrzry błąd przetwornika.
2 – Przetwornik zgłasza błąd integralności danych.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: B – | 18 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
1 – Błąd autoryzacji przetwornika.
2 – Przetwornik zgłasza błąd przy autoryzacji.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: B – | 19 | 800002004
Przerwa w zasilaniu;
Przyczyna:
Wystąpiła lub nadal występuje przarwa w zasilaniu przetwornika.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: C – | 20 | 800002380
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z przetwornikiem.
Przyczyna:
Brak sygnału danych na lini (B4).
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B4) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.

Kod: A – | 21 | 800002180
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z nadajnikiem.
Przyczyna:
Brak syglału czasu rzeczywistego
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B3) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: B – | 22 | 800002280
Awaria nadajnika; – Błąd w komunikacji z nadajnikiem.
Przyczyna:
1 – Różnica impulsów nadajnika.
2 – Błąd transmisji danych.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B3) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika Kitass, jeżeli przetwornik Kitass okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: C – | 23 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – Wewnętrzny błąd przetwornika.
Przyczyna:
1 – Błąd autoryzacji przetwornika.
2 – DTCO zgłasza błąd przy autoryzacji przetwornika.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności gniazda (B4) jeżeli gniazdo DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika, jeżeli przetwornik okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: D – | 24 | 800002452
Naruszenie zabezpieczeń; – błąd przy porównaniu numery seryjnego przerwornika.
Przyczyna:
1 – Należy sprawdzić zabezpieczenie (stan plomby) na połączeniu przewodu pretwornika i przetwornika ze skrzynia biegów.
2 – DTCO zgłasza błąd przy autoryzacji przetwornika.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę instalacji przetwornika, jeżeli wiązka instalacji przetwornika okaże się niesprawna, koniecznie wymienić na nową.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę przetwornika, jeżeli przetwornik okaże się niesprawny, koniecznie wymienić na nowy.

Kod: E – | 25 | —
Naruszenie zabezpieczeń; – błąd w pamięci danych DTCO 1381.
Przyczyna:
Bezpieczeństwo danych nie jest zagwarantowane.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.

Kod: F – | 26 | —
Naruszenie zabezpieczeń; – Obudowa DTCO została otwarta.
Przyczyna:
Bezpieczeństwo danych nie jest zagwarantowane.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić stan zabezpieczeń (plomb) nałozonych na obudowę DTCO.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.

Kod: F – | 28 | —
Jazda bez karty;
Przyczyna:
Jazda bez karty kierowcy, karty warsztatowej, bądź karta jest nieważna.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy w czytniku karty nr 1, znajduje się aktualne ważna karta.
3 – Należy do czytnika karty nr 1 w DTCO, włożyć ważna karta i zaczekać aż karta poprawnie się zaloguje w DTCO.

Kod:   – | 29 | —
Konflikt kart;
Przyczyna:
Niewłaściwa kombunacja kart w czytniku karty nr 1 i 2, nie mogą być jednocześnie, włożone obie karty do czytników kart w DTCO.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić kombinację kart włożonych do czytników w DTCO.
3 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności czytników kart, jeżeli DTCO okaże się niesprawne, koniecznie wymienić urzadzenie DTCO.

Kod:   – | 30 | —
Przerwa w zasilaniu; – Napięciez zasilania DTCO 1381 jest niezgodne ze specyfikacją.
Przyczyna:
Zaprogramowana w urządzeniu rejestrujacym DTCO prędkość maksymalna (V=) została przekroczona przez okres czasu dłózszy niż 60 sekund.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy zredukować aktualną prętkość pojazdu.

Kod: A – | 31 | 800000004
Przekroczenie prędkości;
Przyczyna:
1 – Napięcie za wysokie.
2 – Napięcie za niskie.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy przeprowadzić diagnostykę wiazki instalacji zasilania DTCO.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności źródła zasilania.

Kod:   – | 32 | 800000D40
Błąd kalibracji;
po zakończeniu kalibracji znaczace jej parametry nie wskazują zadnych wartości. Przebieg kalibracji zostaje przerwany. dane kalibracji nie zostaną zachowane w pamięci DTCO.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić przewód do wykonywania kontroli i kalibracji.
3 – Należy sprawdzić urządzenie serwisowe.
4 – Należy przeprowadzić diagnostykę urządzenia rejestrujacego DTCO, pod kontem sprawności interfejsu serwisowego.
5 – Należy wymienić każdy uszkodzony element i powtórzyć kalibrację.

Kod:   – | 33 | 400000900
Przyczyna:
Wystąpił impuls czujunika ruchu w czasie gdy zapłan jest wyłącony.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy DTCO 1381 wykrywa prowadzenie pojazdu, jeśli tak to należy zatrzymać pojazd.
3 – Należy przeprowadzić pełną diagnostykę połaczenia zespołu DTCO – pojazd.

Kod:   – | 34 | —
Przyczyna:
Wyjęcie karty z tachografu jest niemożliwe; Żądanie wyjęcia karty jest odrzucane.
1 – Pojazd jest w ruchu.
2 – Trwa zapisywanie lub kopiowanie danych.
3 – Zapłon jest wyłączony.
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy sprawdzić czy zapłon jest włączony, jeśli nie należy go włączyć.
3 – Należy sprawdzić czy DTCO wskazuje prowadzenie pojazdu, jeśli tak to należy zatrzymać pojazd i powtórzyć proces wyjmowania karty.
4 – Należy sprawdzić czy aktualnie odbywa się proces zapisywania lub kopiowania danych, jeśli tak należy poczekać aż proces zapisywania lub kopiowania danych zostanie zakończony.

Kod:   – | 35 | —
Proces opuźniony
Komunikat związany z czytaniem karty do tachografu, pojawia się tylko jeżeli w trakcie czytania karty, nastąpi żądanie wykonania innej czynności (np. wywołanie menu).
Zalecenie: 
1 – Potwierdzić komunikat.
2 – Należy poczekać aż karta zostanie w całości przeczytana.

Kod:   – | 36 | —
Wydruk niemożliwy.
Przyczyna:
1 – Pojazd jest w ruchu.
2 – Zapłon jest wyłączony.
3 – Głowica drukarki została przegrzana.
3 – Zbyt niskie napięcie zasilania DTCO.
Zalecenie: 
1 – Drukowanie jest możliwe tylko wówczas gdy pojazd stoi nieruchomo, pod warunkiem że zapłon jest włączony.
2 – Po wykonaniu długiego wydruku, temperatura głowicy drukarki jest zbyt wysoka; należy poczekać na ostudzenie się głowicy drukarki.
3 – Należy sprawdzić napięcie zasilania DTCO.
  A) na pinach 30 i 15.
  B) na pinach 30 i 15 podczas włączania zapłonu.
Jeżeli komunikat będzie się pojawiał nadal, należy wymienić DTCO na nowy.

Żródło https://www.tacho-walbrzych.net/bad_code.html

  • 2,03 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
  • 04 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
  • 05 Awaria wewnętrzna (tylko serwis)
  • 06 Awaria czasu (sprawdź czas UTC)
  • 07 Awaria wyświetlacza (sprawdź działanie przycisków-zakleszczenie)
  • 08 Awaria wewnętrzna (usterka tachografu, błąd sumy kontrolnej, tylko serwis)
  • 09 Awaria kalibracji (tylko serwis)
  • 10 Awaria wewnętrzna (brak sygnału na b7 z pb6)
  • 11 Awaria wewnętrzna (problem drukarki, głowicy)
  • 12 Awaria transmisji (problem pobierania danych z karty lub usterka pamięci tachografu)
  • 13 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
  • 14 Awaria wewnętrzna (usterka szyny danych j1932)
  • 15 Awaria wewnętrzna (brak zasilania, wiązka, połączenia)
  • 16 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 17 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 18 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 19 Brak zasilania (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 20 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 21 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 22 Awaria nadajnika (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 23 Przerwanie zabezpieczenia (sprawdź wiązkę impulsatora i impulsator)
  • 24 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
  • 25 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, tylko serwis)
  • 26 Przerwanie zabezpieczenia (usterka tachografu, był otwierany tachograf, tylko serwis)
  • 27 Przerwanie zabezpieczenia (problem z oprogramowaniem tachografu)
  • 28 Jazda bez karty
  • 29 Konflikt kart
  • 30 Przekroczenie prędkości ponad 60 sekund
  • 31 Brak zasilania.
  • 32 33 34 Wyjęcie niemożliwe (czekać)
  • 35 Proces opóźniony (zmiana dnia)
  • 36 Wydruk niemożliwy
  • 37 Wydruk opóźniony.
  • 38 Szuflada otwarta.
  • 39 Brak papieru.
  • 40 Awaria wewnętrzna (usterka czytnika tachografu)
  • 41 Awaria karty.
  • 42 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
  • 43 Przerwanie zabezpieczenia (problem z kartą)
  • 44 Karta nie zamknięta (problem z kartą)
  • 45 Przekroczenie czasu w porównaniu z poprzednim pojazdem.
  • 46 Wprowadź. podczas jazdy (wprowadź kartę tylko na postoju)
  • 47 Przerwanie zabezpieczenia.(problem z kartą)
  • 48 Karta nieważna.
  • 49 Zapis niezgodny.
  • 50 Karta uszkodzona.
  • 51 Karta nieodpowiednia.
  • 52 Karta zablokowana.
  • 53 Awaria wewnętrzna.
  • 56 Przerwa! 1.04h15 ||00h15 (konieczna jest przerwa)
  • 57 Przerwa! 1.04h30 ||00h30 (konieczna jest przerwa)

Lista wszystkich kodów DTC przechowywanych w tachografie cyfrowym Stoneridge jest przedstawiona poniżej. Należy sprawdzić, czy kod DTC jest nadal aktywny, czy nie. Należy ustalić przyczynę kodu DTC i podjąć odpowiednie działania, jak opisano w poniższej tabeli. Kod będzie widoczny na wydruku Event & Fault oraz na wydruku Daily. Kod DTC będzie widoczny na przyrządzie testowym

KodDTCTyp zdarzenia lub usterkiOpisSugerowane działanie, które należy podjąć
Wydarzenia ogólne
0x02Konflikt KartWykryto nieprawidłową kombinację kart. Na przykład firma i karta warsztatowa.Wycofaj kolizyjną kartę.
0x03Nakładanie czasu.Ostatni czas wycofania włożonej karty kierowcy, odczytany z włożonej karty, jest późniejszy niż czas UTC tachografu.Sprawdź czas UTC tachografu. Poczekaj, aż upłynie okres nakładania się. Jeśli czas UTC różni się o więcej niż 20 minut, należy przeprowadzić kalibrację.
0x040x1260Jazda bez odpowiedniej kartyJazda bez ważnej karty lub z nieprawidłową kombinacją kart.Zatrzymaj i włóż ważną kartę i / lub usuń nieodpowiednią kartę.
0x05Karta włożona podczas jazdyW czasie jazdy włożona jest karta do tachografu.Nie są wymagane dalsze działania.
0x06Ostatnia sesja karty nie została poprawnie zamkniętaKarta (włożona do gniazda 1 lub 2) została wycofana, zanim wszystkie istotne dane zostały zapisane na karcie. Jest to spowodowane wycofaniem, ale wykryte przy następnym włożeniu.Nie są wymagane dalsze działania.
0x07Przekroczenie prędkościPrędkość pojazdu przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość pojazdu. Było to aktywne przez co najmniej 60 sekund.Uzyskaj informacje na temat maksymalnej dozwolonej prędkości dla pojazdu.
0x080x0004Przerwa w zasilaniu (VU)Zasilanie tachografu zostało przerwane na ponad 200 milisekund. Zdarzenie nie jest generowane w trybie kalibracji.Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i tachografu. Sprawdź kable zasilające.
0x2004Przerwa w zasilaniu (MS)Zasilanie czujnika ruchu zostało przerwane na ponad 200 ms.Sprawdź poziomy zasilania pojazdu i czujnika ruchu. “Sprawdź działanie czujnika ruchu i całe okablowanie, wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony.”
0x090x2180Błąd danych ruchu (brak CNTR)Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf otrzymuje wartość prędkości z czujnika ruchu bez odbierania żadnych impulsów.Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Połącz ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x2280Błąd danych ruchu (CNTR)Niepoprawne dane czujnika ruchu. Tachograf odbiera wartość licznika prędkości z czujnika ruchu, który różni się od wartości obliczonej przez tachograf.
0x2452Błąd danych ruchu (zdarzenie)Niepoprawne dane ruchu. Niedopasowanie sygnatury tachografu.
Próba naruszenia bezpieczeństwa VU
0x110x2452Błąd uwierzytelniania czujnika ruchuNieudane uwierzytelnienie wykryto próbę czujnika ruchu.Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x12Błąd uwierzytelnienia karty do tachografu:Włożona karta nie może zostać uwierzytelniona przez tachograf.Sprawdź, czy włożona karta jest prawidłowa i poprawnie włożona. Sprawdź, czy karta działa w innym tachografie. Spróbuj włożyć inną kartę.
0x130x2452Nieautoryzowana zmiana czujnika ruchuCzujnik został zmieniony od ostatniego parowania.Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x14Integralność wprowadzania danych kartyKomunikacja kryptograficzna z włożoną kartą (w gnieździe 1 lub 2) nie powiodła się.Aby sprawdzić kartę, włóż ją do innego tachografu. Spróbuj włożyć inną kartę.
0x15Błąd integralności przechowywanych danychZapisane dane są błędne. Najprawdopodobniej tachograf jest zablokowany.Sprawdź dowody ingerencji w tachograf.
0x18Sabotaż sprzętu (naruszenie bezpieczeństwa)Karta została usunięta na siłę lub wykryto ingerencję w sprzęt.Sprawdź dowody ingerencji w tachograf Likwidacja i wymiana tachografu.
Zdarzenia związane z czujnikami ruchu
0x0A0x2680Konflikt czujnika ruchuZaprzeczenie czujnika ruchu i drugie źródło ruchuSprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x0A0x2780Konflikt czujnika ruchu (sprzeczność prędkości)Zaprzeczenie czujnika ruchu i drugiego źródło prędkości ruchuSprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Sprawdź kod DTC związany z drugim źródłem w pojeździe, na przykład ABS. Ponownie sparuj czujnik ruchu i tachograf. Wykonaj nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x2880Konflikt czujnika ruchu spowodowany brakiem drugiego źródła (No2ndSource)Utrata wartości prędkości drugiego źródła.Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN.
0x2980Konflikt czujnika ruchu spowodowany niepoprawnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource)Utrata wartości prędkości drugiego źródła.Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN.
0x2A80Konflikt czujnika ruchu spowodowany błędnym otrzymaniem drugiego źródła (No2ndSource)Utrata wartości prędkości drugiego źródła.Sprawdź kody DTC związane z drugim źródłem w pojeździe. Sprawdź komunikację / bramę CAN.
0x200x2508Brak dalszych szczegółówBłąd wewnętrzny czujnika ruchuWymień czujnik ruchu.
0x210x2508Błąd autoryzacjiBłąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd uwierzytelniania.Wymień czujnik ruchu.
0x220x2508Błąd integralności przechowywanych danychBłąd wewnętrzny czujnika ruchu, błąd integralności przechowywanych danychWymień czujnik ruchu.
Rejestrowanie błędów urządzeń
0x310x0139 0x0800 0x2007Błąd wewnętrzny VUBłąd wewnętrzny w tachografieJeśli kod DTC pozostaje aktywny bez wyraźnego powodu, wycofać i zastąpić tachograf.
0x350x2280Błąd czujnika Odpowiedź na błąd lub ACKBłąd komunikacji czujnika ruchu. Treść ACK lub odpowiedzi jest nieprawidłowa.Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody. Sprawdź dowody ingerencji. Powiąż ponownie czujnik ruchu i tachograf.
0x2003 (4sec)Błąd czujnika (MS Power to Low)Za niskie zasilanie czujnika ruchu.Przeprowadź nową kalibrację systemu tachografu. Wymień czujnik, jeśli został uszkodzony.
0x2380Błąd czujnika (brak ACK)Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak potwierdzenia ACK po oczekiwaniu.
0x2380Błąd czujnika (brak odpowiedzi)Błąd komunikacji czujnika ruchu. Brak odpowiedzi, gdy jest spodziewany
Błędy karty
0x400x0200 0x0300Błąd karty – Brak dalszych szczegółów Slot 1 Slot 2Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 1. Wykryto błąd na włożonej karcie do gniazda 2.Wyjmij kartę i sprawdź ją. Włóż kartę do innego tachografu i sprawdź funkcjonalność. Włóż inną kartę i sprawdź funkcjonalność.
Specyficzne zdarzenia i usterki producenta, tj. Wyskakujące okienka
0x0660Drukowanie zatrzymane, brak papieruW drukarce skończył się papier.Włóż nową rolkę papieru.
0x01C0Przekroczenie prędkości przed ostrzeżeniemPrędkość pojazdu ma przekroczyła najwyższą dozwoloną prędkość dla pojazdu. To było aktywne przez mniej niż 60 sekund i Wydarzenie przekroczenia prędkości nie zostało jeszcze aktywowane.Komunikat związany ze sterownikiem.
0x0D40Błąd kalibracjiBłąd kalibracji, czas na kontrolę okresową. Minęły dwa lata od ostatniej kalibracji.Wykonaj kalibrację.
0x0B78CAN bus offCAN bus off, A złącze, nazywane również TCO-CAN.Sprawdź kable, zwłaszcza złącze A z tyłu tachografu.
0xFD0BCAN bus off, FMS CANCAN bus off, złącze C, zwane także FMS-CAN.Sprawdź kable, zwłaszcza złącze C z tyłu tachografu.
0x0007Wysokie napięcie zasilania VUNapięcie zasilania tachografu jest wyższe niż wartość maksymalna.Sprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu
0x0003Niskie napięcie zasilania VUZasilanie tachografu było niższe niż wartość minimalna przez ponad 4 sekundy. Napięcie rozruchowe nie powinno powodować tego zdarzeniaSprawdź poziomy zasilania pojazdu. Sprawdź wejście zasilania do tachografu. Sprawdź wszystkie połączenia i działanie tachografu.
0x0900Brak zapłonu, ale wykrywa impulsy prędkościZapłon wyłączony, ale obecne są impulsy prędkości.Zbadaj, czy pojazd był pod wpływem zakłóceń środowiska, takich jak wibracje itp. Sprawdź działanie czujnika ruchu i wszystkie przewody – wymień czujnik, jeśli jest uszkodzony. Sprawdzić, czy impulsy prędkości nie są przekazywane przez złącze przednie.